iSurvive!

Deze week hebben alle eerste jaars Lifestyle studenten een Lifestyle week gehad. Het thema ‘durven stond hierin centraal. Maandag woensdag en donderdag zijn de dagen waarop we leuke/spannende dingen hebben gedaan. Niemand wist nog wat ons te wachten stond. Maar afgelopen zondag kregen we een schoolmail waarmee een tipje van de sluier werd gedaan voor maandag. Met de mededeling: ‘ verzamel al je moed, lef, goede zin en een survivaloutfit en go for it!. Yes survivallen dacht ik! De meeste mensen vinden survivallen nou niet echt iets voor mij maar ik weet wel beter! Lekker vies worden en dingen doen waarvoor je wel een tikkeltje lef moet hebben, kom maar op!!

Maandag 12 december
We moesten met alle Lifestyle studenten verzamelen bij de markt in Valkenswaard om 08.45 s’ ochtends. Vanuit dit punt zouden we gaan vertrekken naar het ‘ outdoor terrein Rofra’. Ik had er nog nooit van gehoord dus was erg benieuwd wat me te wachten stond. We werden in 2 groepen verdeeld, klas A/B/C was de ene groep en klas D/E/F de andere groep. Ik zelf behoorde tot de tweede groep.

Mijn groep ging als eerste naar het outdoor terrein Rofra en zouden in de middag naar evenemententerrein Rofra gaan. Iedereen werd in groepjes van ongeveer 7 personen ingedeeld en vanaf toen zou het programma van start gaan. Ik behoorde tot groepje 5 en als eerste moest iedereen een blinddoek omdoen behalve 1 persoon, die persoon zou ons leidden door de bossen en zo moesten we 13 punten afgaan. Ik vond dit redelijk eng omdat je toch door de bossen loopt met een blinddoek en voor dat je het weet loop je dus tegen een boom aan. Dit was gelukkig niet gebeurd. Deze opdracht vond ik nou nog niet de ‘ultimate durf challenge’ maar wie weet wat me nog te wachten stond.
En ja hoor de tweede opdracht was een stuk enger we moesten gaan tokkelen. Ik zei met me grote mond ‘ ja ik ga wel eerst’ maar toen ik eenmaal boven op de toren stond kreeg ik toch wel last van zweethandjes. Naar 5x gezegd te hebben dat ik toch niet durfde ben ik toch maar gesprongen. Uiteindelijk kwam ik weer netjes op de grond terecht en had ik ook deze challenge voltooid!
Ondertussen was ik al behoorlijk vies geworden, heel mijn joggingbroek zat onder modder, maar ach het is niet voor niets survivallen, straks gewoon lekker in een warm bad! De 3de challenge hield in dat je moest gaan abseilen. Als je dan eenmaal boven staat om te gaan abseilen is het toch altijd hoger dan dat je denkt! Vooral de eerste stap zetten over de rand vind ik altijd behoorlijk eng. Uiteindelijk ben ik gelukkig heelhuids beneden gekomen, gelukkig!!
De laatste challenge was de ‘High Road’ . Dit vond ik echter wel een stuk enger. Samen met Danique zijn we via touwen naar boven geklommen en eenmaal bovenop ging Danique het eerste stapje wagen, na twee meter volgde ik. Het wiebelde nogal dus zoals wij meiden zijn kwam er soms wel een gilletje vanaf. Maar toch heb ik samen met Danique de tokkelbaan overleefd en heb je toch een leuke herinnering samen!

Nadat we alle challenges hadden volbracht gingen we met de bus naar evenementen terrein Rofra hier was een restaurantje waar we vervolgens even lekker bij konden komen met een kom soep en veel stokbrood! Dit was wel erg fijn want we waren heel de ochtend buiten geweest en het was nou niet bepaald warm. Maar binnen was ik al snel opgewarmd en was ik klaar voor sterrenslag!

Toen iedereen was uitgegeten en een beetje was bijgekomen gingen we naar het grasveld om daar vervolgens sterrenslag te spelen. Het grasveld stond vol met spelletjes en twee grote springkussens. We gingen de spellen trotseren met ons groepje waarmee we ook die ochtend de challenges hadden gedaan. Bij het eerste spel stond een stepfiets, we hadden allemaal zoiets van ‘ wat moeten we hier nou mee?’ Dus we zijn maar wedstrijdjes tegen elkaar gaan doen wie het eerste met de stepfiets de overkant had bereikt en weer terug. Maar dit was nou niet bepaald spectaculair. Bij het tweede spel moest er een iemand op een hele grote bal gaan zitten en de andere groepleden moesten de bal gaan rollen. Diegene die op de bal zat moest er proberen op te blijven en zo de overkant te halen. Ik zelf was niet op de bal geweest. Ik dacht: ‘ ben niet gek, straks val ik zo van die bal af, ik duw wel lekker..’ Bij het derde spel kwam een stukje conditie bij kijken. We moesten allemaal tegen een opblaas kantel muur gaan rennen zodat die om kantelde. Hierbij hebben we wel erg veel plezier gehad want er ging nog al eens iemand even flink onderuit. Maar na een aantal keer tegen die kantelmuur aangerend te hebben was ik redelijk kapot.. goede conditie.. Dit spel bracht wel weer even energie bij me los en dat kon ik wel even gebruiken na z’n vermoeiende dag. Aangekomen bij het laatste spel moest je op een 5 meter hoog springkussen klimmen en dan eraf springen. Maar bij het springen was het belangrijk dat je rug of billen landde. Uiteraard kwam ik weer gewoon op mijn voeten terecht omdat het heel onnatuurlijk was om op je bil te landden, ik heb het meerdere malen geprobeerd maar het lukte me gewoon echt niet!

Na dit spel waren we aangekomen aan het einde van deze dag. Het was een leuke dag  geweest met spannende en toch wel mindere spannende dingen. Ik ben erg blij dat ik met alles had meegedaan ook al lag de lat soms erg hoog. Met trots kon ik deze dag afsluiten om vervolgens s’avonds een wel verdiend warm bad te nemen!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Woensdag 14 december
Ik was helaas ziek geworden en kon deze dag niet mee maken.

Donderdag 15 december
Gelukkig was ik weer opgeknapt en klaar voor deze dag genaamd: ‘ An exciting day in the city’. Woensdag avond kregen we pas te horen naar welke stad we moesten gaan om daar de opdrachten uit te voeren die de groep van die stad woensdag had gemaakt. Met toch wel een beetje spanning zat ik af te wachten op het mailtje die we kregen, want naar welke stad zou ik nou gaan.. Om 7 uur kwam de mail en de stad waar ik donderdag heen moest gaan was: Den Bosch. Ik was best wel blij met deze stad, want Den Bosch is een leuke/mooie en gezellig stad! Hopelijk wordt dit net z’n leuke en durf dag als die van maandag.

De eerste opdracht die we moesten uitvoeren was:
Maak deze dag 3 foto’s van mensen met een gele,rode en multi colour jas. Dit was nou niet echt een durf opdracht maar toch nog best moeilijk want een multi colour jas vind je niet erg snel! De foto van een rode jas was al redelijk snel gemaakt en pas veel later zagen we eindelijk iemand met een gele jas. En toen we al weer terug liepen naar het station kwamen we ineens een multi colour jas tegen. Snel pakte iemand de camera (de man zat op de fiets) en maakte een foto. Gelukkig kon je de jas nog net zien!

De tweede opdracht:
We moesten naar de V&D en het was de bedoeling dat we daar van boven naar beneden de polonaise gaan lopen en daarna ook nog eens zittend! Voor deze opdracht had je al weer iets meer lef nodig want iedereen kijkt je natuurlijk in de V&D aan met de gedachte: ‘ Wat doen die nou weer??’. Maar toch hebben we het gedaan en dan wel via de roltrap in de V&D.

De derde opdracht:
Ga naar de Sint Jan en maak een foto dat je voor de kerststal zit. Dit was ook niet echt een echte durf opdracht. Het was wel leuk om een keer in de Sint Jan te zijn geweest want het is echt een hele grote en bekende kerk. En de Sint Jan kerk is ook echt kenmerkend voor Den Bosch!

De vierde opdracht:
Voor deze opdracht kwam toch wel het meeste lef bij kijken. We moesten op het station een ‘flash mob’ doen op de Macarena. Dit was opzich best eng om te doen want op het station was het redelijk druk. Toch hadden we allemaal onze moed bij elkaar verzamelt en zijn we de ‘flash mob’ gaan doen op de Macarena. Er deden zelfs mensen in de omgeving mee! Dus die opdracht was zeker goed voltooit.

Special Task:
Ook kregen we via de schoolmail 2 opdrachten die we moesten uitvoeren. De eerste was: Ga naar het hoogste punt van de stad en maak een foto van het uitzicht. De tweede special task was: doe een ruilspel met mensen op straat en doe dit 5 keer.
Als hoogste punt van de stad dachten we meteen aan de Sint Jan. We zijn naar de Sint Jan gegaan maar we konden hier helaas niet naar boven, maar iemand op straat vertelde dat er nog een kerk was De Sint Jacbob kerk waar we wel naar boven konden! Wij snel naar de Sint Jacob kerk gegaan en hadden hier een foto van het uitzicht gemaakt. Het was wel erg leuk omdat we in de verte een stukje van de achtbaan van de Efteling konden zien! Het was niet een erge durf opdracht maar het was wel leuk om zo op een hoog punt in Den Bosch te staan. De ruil opdracht vond ik niet zo leuk. We hebben de opdracht wel 5 keer met iemand op straat uitgevoerd maar hierbij kwam niet echt lef/durf bij kijken.

Ik vond deze dag niet echt een memorable . Het was wel een gezellige dag maar het werd ook wel een stuk minder leuk omdat het heel de dag regende. Als je deze dag vergelijkt met maandag, werd er maandag veel meer durf en lef geëist. Dus deze dag was niet speciaal genoeg om nooit meer te vergeten. Voor als nog heb ik wel 2 leuke dagen gehad met alle eerste jaars van ILS!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

